welcome to myblog

Sunday, May 24, 2009

SEEKERS

masa tgh lepak syok2 kat taman pv10 2..
dari ptg sampai la ke malam
sekumpulan pompuan ni ajak kite org(aku,pojan,nik dan fakr) g seekers
kat taman perumahan kat belakang pv10 ni
mula2 xnak r g
malas (bukan takut ek)
tapi bile lepak terus lepak rasa boring xtau nak wat ape
kite orang(aku dan fark) pun ape ag
g je la..

kiteorang semua g dalam kul 1pagi xsalah aku
bile je sampai tempat 2 (rumah kosong)
cam xbest je..
lagi pun berkunci rumah 2..
camne nak masuk kan..
kite orang sume cari tempat len kat perumahan 2
cari punye cari
jalan punye jalan
bunyi anjing bersepah2 dengar
aku memang takut anjing (pengakuan jujur dari hati)
nampak je anjing aku lari je dah xpeduli korang tinggal la..
kite sambung balik..
cari punye cari xde rumah kosong..
kite org pun jalan blik la..
mase dah nak sampai pintu depan pv10
tetibe atin dan ayu jalan terus je
kate nye nak g ke lombong
xkan nak tinggal dorang kot..
kiteorg sume ape ag
ikut je..
sampai je kat lombong 2
kite org duduk 1 tempat kat bawah pokok besar
sumpah tempat 2 seram giler,gelap lak 2 dan sejuk...

kiteorg pun bukak la cite hantu
yg cite nye xlen xbukan aku la..
aku cite la pengalaman aku pasal sampuk kat dorang
cite punye cite tetibe
nik ngan pojan datang dari mane pun aku xtau la..
dorang pun terus ngan kiteorg..
aku pun sambung blik cite hantu
tgh cite sume 2
tetibe kat hujung sane ade asap tebal (kabus malam)
dalam kabus 2 hanya 4org je yg nmpk something kat kabus 2
4 org adalah kite org 4org laki ni (aku,nik,pojan dan fark)
nak ckp ape kiteorg nmpk 2 mmg ngeri
nak bg pembayang pun susah la..
yg aku boleh bgtau benda 2 besar giler!! (3x ganda badan bapak aku kot)
kiteorg wat bodo jela
takut pompuan2 ni takut..
kiteorg just ckp kias2 je la..
tp dalam 1 masa yg same si atin ni melilau mata nye
ape yg die nak cr pun aku xtau..
tetibe nik ajak kite org bla..
jalan terus je xtoleh belakang lgsg (jgn pandang belakang)
sampai la kat pintu keluar
tetibe nik ngan fark laji laju giler tiggal kan kami sume..
aku ckp korang jgn lari
nti ade benda ikut..relax je..
pada masa 2
atin dah len macam da..
asyik nak baran je!! tp die mmg baran pun..
kiteorang suruh die relax
sampai je kat pv10
atin ckp badan die dah panas giler..
dah sudah!!
dah nak kena ni..
aku suruh la die lawan mata aku..
tetibe je mata die tajam je pandang kat aku..
aku dah len macam daa rasa
cam nak tumbuk die pun ade daa..
tp wat relax suda..
tetibe die terus menjerit..
die kena daaaa...
kiteorang pun terus bawa die g umah..
ubat kat umah..
ubat terus ubat pun xleh..
susah giler..
kalau korang ade pun susah dooow!!
sampai la kul 5stgh
ade seorang ustaz dtg
ustaz 2 pun ubat la die..
menjerit si atin 2..
cain die doooww..
lepas je azan subuh die terus ok
sampai la skrg..
dalam kul 7pg kiteorang yg len pun blik..
mata dah lembab daa doow..
blik la tido..
the end!!
*terima kasih kerana membaca cerite yg pjg ni!!
moral : jgn la korang berlagak berani kalau korang 2 seorang yg penakut!!

2 comments:

abu dzar al-husaini said...

kalau aku ada masa tue,agaknya aku yang kene kan?huhuhuhu

ai said...

agk nye kot!!